El desert i la foscor

El desert i la foscor

divendres, 26 de setembre de 2014

"Júlia i la xarxa" i la música: la #3 de la llista



«Aturo la música i m’aparto lentament de l’ordinador. M’acabo d’estavellar de valent. Una sacsejada a les vísceres m’ha provocat una estranya sensació de mareig. Obro la porta del balcó i surto a fora. Em quedo una estona escoltant la pluja que em va cobrint lentament i penso en una vella cançó de Fleetwood Mac. Deixo que la pluja em renti, que la tempesta sigui la meva aliada, que aquest fred que m’envaeix s’amari de la fredor de tardor que m’està sepultant. I canto mentalment, mentre ploro barrejant les llàgrimes amb les gotes de pluja que em cobreixen la cara i el cos.

"Thunder only happens when it's raining
Players only love you when they're playing
Say women they will come and they will go
When the rain washes you clean, you'll know
You'll know
"

[...]».

La cançó és Dreams, de l'àlbum Rumours, publicat el 1977. A la novel·la aquesta cançó està carregada d'un fort simbolisme, per l'acció, el moment que viu la protagonista, per la lletra. El tema permet filtrar un estat d'ànim, res massa explícit, com el flux de la pluja que cau, que renta el cos colpejat de Victòria.

És la cançó #3 de la play list de Júlia i la xarxa.

Júlia i la xarxa
J. M. Vidal-Illanes

Editat per:
PUNTO ROJO LIBROS, S.L.
info@puntorojolibros.com

ISBN: 978-84-16157-64-8
Dipòsit Legal: SE 1313-2014

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada