El desert i la foscor

El desert i la foscor

dimecres, 26 de novembre de 2014

Júlia i la xarxa es presenta a Barcelona

Un llibre mai no viatja sol. El periple que empren quan es publica i deixa de ser de l'autor és complex, i de vegades ple de contradiccions. La presentació d'un llibre és sempre una fita plaent, però no per això exempta de dubtes, de nervis, de pors.

Avui estava escrivint al meu recó favorit de la Biblioteca del Molinar (Palma), quan una parella de jubilats ha entrat per tornar uns llibres, de sobte el bibliotecari em mira i em mostra un exemplar de Júlia i la xarxa: jo he somrigut. La cara de la senyora s'ha il·luminat quan m'ha vist i m'ha dit que ja podia posar-me a fer el següent, "que com a mínim fos tan bo com aquest". Els lectors són els nostres jutges, i avui he tingut sort. Tant de bo el missatge de Júlia fos tan ben acceptat sempre, però això és impossible perquè no crec en l'absolut.

Sé que Júlia demana una oportunitat i que enfrontar-nos al lector és un tràngol delicat. Dimarts 2 de desembre hauré de mirar a la cara d'amics i coneguts, i també de persones que no hauré vist mai, potser també hi seràs tu. Jo hauré de vèncer la timidesa i exposar-me al vostre judici: de ben segur que n'aprendré molt i Júlia haurà crescut una mica més quan cloguem la presentació.

Gràcies, Júlia.



Tarja de presentació de la novel·la a l'Espai Mallorca de Barcelona
Dia 2 de desembre de 2014 (19.30 h).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada